Multi dintre noi, cei care detinem blog-uri si suntem familiarizati cu termenii „SEO (Search Engine Optimisation)” si „PPC (Pay Per Click)”, suntem nesiguri intr-o oarecare masura in privinta alegerii intre cele doua variante. La momentul actual, cele mai multe site-uri comerciale functioneaza cel mai bine daca folosesti in cazul lor atat „search engine optimisation” cat si „pay per click”, metode a caror combinatie depinde de ce obiective iti setezi.

Analizandu-le pe fiecare in parte ajungem sa le vedem atat avantajele cat si dezavantajele. Sa incepem cu „pay per click”, la care avem ca avantaje urmatoarele: se obtin rezultate instante in sensul ca daca promovezi blog-ul prin PPC obtii rezultatele acum si nu peste cateva luni, reclamele de genul acesta sunt perfecte pentru oferte limitate precum sunt cele de sezon sau fel si fel de ocazii. Pe de alta parte, folosind tehnica „pay per click” poti testa mai usor diferite cuvinte cheie sau pagina de „aterizare” (asa-zisele „landing pages”). De asemenea, reclamele PPC functioneaza si pe site-uri care nu sunt prea bine realizate si care nu vor obtine cine stie ce rezultate in SERP „Search Engine Result Page”. Un alt avantaj poate fi considerat faptul ca poti „bida” pe o multitudine de cuvinte cheie, incluzandu-le pe cele cu greseli de scriere sau alte variante de cuvinte cheie pe care nu le poti pune in pagina. Dezavantajele apar mai mult sau mai putin in functie de cat de bine alegi cuvintele cheie, in caz contrar s-ar putea sa ajungi sa „bidezi” mai mult decat trebuie. O alta problema ar mai putea fi considerata aceea a click-urilor invalide / false, mai putem aminti si faptul ca nu toti vizitatorii sunt convertiti in clienti. Concluzia pe care o trag eu este ca e recomandat sa folosesti aceasta tehnica la un blog la care ai venituri astfel incat sa fie un ROI (Return Of Investment) optim.

Pe cealalta baricada, la optimizarea pentru motoarele de cautare intalnim avantaje precum traficul venit din motoarele de cautare care este gratuit daca optimizarea a fost facuta optim, dupa optimizarea blogului poti folosi banii facand alte investitii sau treburi fara ca blog-ul optimizat sa fie influentat. Pe langa acestea putem aminti faptul ca optimizarea pentru motoarele de cautare ofera rezultate pe termen lung care nu solicita investitii financiare permanente. Singurele dezavantaje ale acestei tehnici pe care le vad eu sunt faptul ca iti consuma destul de mult timp si faptul ca exista riscul sa fii nevoit sa refaci site-ul pentru a fi optim pentru motoarele de cautare, ceea ce ar putea influenta in mod positiv si „user experience”.

Totusi daca folosesti ambele tehnici asa cum trebuie poti obtine multi vizitatori si clienti fara a investi o avere. Pe orice tip de blog se pot folosi tehnicile, singurul aspect care trebuie analizat inainte de a folosi si „pay per click” reprezinta veniturile care ar trebui sa acopere din cheltuieli fara a duce profitul la zero.

6 thoughts on “Promovare Blog: SEO sau PPC?

  1. Aurel, stii ca nu inteleg nimic din chestiile astea? Poate ma inveti si pe mine, ca mi-ar placea sa imi promovez blogul, nu neaparat din vanitate ci si pt a le oferi celorlalti ceva din constructiile mele intelectuale ori din creatii.

  2. Eu sunt pentru SEO, mai ales in cazul in care ai un blog personal pe care vrei sa-l promovezi (e gratis si de durata) , abia daca e profitabil as zice ca intra in discutie PPC.

  3. Eu sunt pentru SEO, am primit odata un cupon de la Google cu 280 ron pentru adwords pe care nu am apucat sa-l folosesc din pacate. PPC e bun in cazul in care macar 50/100 vizitatori devin si clienti, depinde si de afacere, indiferent sa iasa cum ai spus si tu un ROI bun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *