La baza, SEO contine doua aspecte, optimizarea ‘on page’ si optimizarea ‘off page’.

Optimizarea ‘on page’ e usoara pentru ca este sub controlul tau in totalitate. Este pur si simplu o situatie in care trebuie sa te asiguri ca ti-ai optimizat corect paginile web.

OK, deci este mai mult decat atat, ca de exemplu mai exista „cercetare cuvinte cheie” („keyword research”), „densitate si frecventa cuvinte” („keyword density & frequency”), care tag-uri html sa le folosim si care nu, sa te asiguri ca paginile tale sunt valide din punct de vedere W3, folosind structuri de linkuire interna absolute sau relative fata de radacina sau de pagina curenta pentru a hrani cu pagerank acolo unde e cel mai eficient, folosind titluri si descrieri care incurajeaza oamenii sa dea click din paginile de rezultate ale motoarelor de cautare.

Dar in esenta, o data ce ai invatat cum sa faci toate astea nu va fi dificil sa faci treaba eficient pe toate paginile tale.

Pe termen lung, este chiar mai putin important decat obtinerea link-urilor suficiente spre paginile tale dinspre alte site-uri.

Obtinerea de linkuri catre site-ul tau este fundamentala pentru aducerea vizitatorilor, si fara vizitatori tot timpul, efortul si banii investiti pentru a pune site-ul in functiune si a arata „frumos” sunt irelevante.

Deci link-urile sunt esentiale pentru sanatatea site-ului tau, si bineinteles a afacerii tale, dar toate link-urile nu au aceeasi valoare pentru site-ul tau.

Link-urile reciproce vor ajuta, dar sunt de departe mai putin eficiente decat cele pe un singur sens („one way links”). Aceste link-uri de un singur sens ii vor da site-ului tau o pozitionare mult mai buna in cadrul motoarelor de cautare si vor aduce mai mult trafic, dovedind desigur ca ai ales cuvinte cheie bune (relevante) pentru linkurile tale.

Exista multe solutii pentru a strange aceste linkuri „de un singur sens”puternic, dar in cazul majoritatii nu vei avea control asupra textului link-ului (anchor text), ceea ce inseamna ca puterea lor scade si automat este mai putin utila tie in scopul de a obtine rezultatele urmarite la cuvintele cheie target-ate.

De exemplu, inscrierea site-ului tau in directoare de site-uri poate fi o metoda foarte eficienta de a obtine cateva linkuri „de un singur sens” de calitate de la site-uri cu pagerank mare, dar vei fi mai putin capabil sa iti setezi cuvintele cheie / textul ancora al linkului, situatie in care te alegi cu numele site-ului la textul ancora.

Deci cum obtii link-uri de un singur sens foarte target-ate?

Din ce in ce mai multi webmaster-i incep sa cumpere sau sa inchirieze linkuri spre site-urile lor prin servicii de genul Text-Link-Ads.com si aceste servicii iti vor permite sa alegi textul anchor-ului, dar nu sunt ieftini. Un link pe un site cu pagerank 8 poate costa usor peste 150$ pe luna. De fapt este acum un nou model de afacere bazata pe creerea de site-uri pur si simplu pentru a vinde acest gen de linkuri.

Google si-a spus public parerea cum ca nu aproba astfel de practici si ca e in cautare de a penaliza valoarea acestor asa zise „linkuri platite”, pe de alta parte poate fi considerata o forma valida de publicitate.

Ca de obicei in afaceri, exista antreprenori care au identificat aceasta nevoie pe piata si o noua ramura de servicii de linking sunt lansate oferind solutii noi de linking pe un singur sens.

Solutia Linkului

Prima solutie reprezinta un abonament lunar la o retea de bloguri de calitate unde poti posta comentarii, incluzand un link catre site-ul tau folosind textul de anchor ales de tine. Cu aceasta ocazie poti seta link-uri catre pagini din interiorul site-ului, fapt pe care nu prea il poti face la inscrierile in directoare.

Pagerank-ul acestor blog-uri este foarte variabil, dar link-urile provenite din aceste blog-uri sunt foarte „naturale” in aparenta pentru motoarele de cautare, si din moment ce poti posta continut unic si relevant pe blogurile de market, linkurile sunt foarte relevante. Esti totusi limitat de numar de blog-uri in care poti posta in fiecare luna, pentru a fi siguri ca linkurile cresc „natural” in timp decat toate o data.

Link-urile pe trei sensuri (Three Way Links)

Acesta este sistem automat pe trei sensuri, unde tu link-ezi spre A, care la randul lui link-eaza spre B, care la randul lui link-eaza catre tine. Este folosit destul de des pentru a crea linkuri pentru a il face cu timpu sa apara cat mai natural in fata motoarelor de cautare.

22 thoughts on “Linkuri – Cum sa obtinem linkuri "one way" de calitate catre site-ul nostru

  1. Nu am spus „create doar” pentru a vinde linkuri. Mai orice webmaster care e constient de acest aspect si are vreun site cu PR mai mare decat 5 ar putea fi interesat sa faca banuti pe tema asta. De ex. la un PR7 pui 5 linkuri maxim pe index si ti-ai scos bani frumusei. Cat despre TLA se discuta la un moment dat pe forumul Seopedia despre o penalitate, daca nu gresesc.

  2. SEO? Am ameţit de la această explicaţie. Cred că sunt foarte în urmă cu materia. Totul a fost foarte greu mai ales că reclama aia la google este strategic plasată încât să încurce totul. Apoi am caut si 3 minute unde să dau clic pentru comentariu.
    Profit dar de posibilitatea de a da peste oameni care se ocupă cu aşa ceva şi întreb şi eu cum se fac bani din bloguri. Am citit şi eu că se pot face câte 5000 de dolari pe lună din bloguri. Ei bine, cum anume nu spune nimeni. Îmi puteţi spune cum?

  3. Dupa cum prea bine observam toti webmasterii… ultimul update major al lui google se lasa asteptat si asta tocmai din cauza acestor practici tot mai dese de vanzare/cumparare a link-urilor pe site-uri non-related.

    Se pare ca Google va strange mai bine robinetele, filtrele lor si algoritmii de cotare fiind mult mai stricti.

    Cu privire la titlul articolului… e bine de stiut ca pe langa aspectele prezentate de Dl. Aurel Dragut, cele mai valoroase IBL-uri sunt acele care vin de la sine de pe pagini cu continut asemanator si pentru asta ar fi bine sa cititi despre „Link Bait”.

    Mult Success!

  4. Bibliotecaru, exista o sumedenie de pagini cu informatii despre SEO. Iti pot recomanda in principal forumul SEOPEDIA. In rest vis-a-vis de cei 5000 de euro, stim cu toti ca sunt bani care nu se fac usor. Ca sa ajungi la o asa suma trebuie sa cladesti un blog care sa aibe o reputatie mondiala propice. Banii pot proveni din clickurile si impresiile pe care le contorizeaza sistemul Adsense sau orice alte sisteme de monetizare precum Adbrite, Kontera sau Chitika. Bineinteles, e recomandat ca limba folosita sa fie una de circulatie mare. Grosul acelei sume se poate obtine prin review-uri pe site-ul reviewme.com.

    Adi Barb, si inscrierea in directoare poate intra in categoria IBL-urilor de care spui, bineinteles daca faci inscrierea asa cum trebuie. Adica respectand categoria cea mai potrivita pentru subiectul site-ului si evitand inscrierile in categorii cat mai „inalte” in respectivele directoare. PR-ului ii este acordata prea multa importanta si lumea nu vrea sa inteleaga asta. Poate sunt prea obsedati de gandu ca se scot bani frumosi din vanzarea de linkuri. Numai ca, asa cum spui si tu, se intampla ce se intampla POATE (nu am vreo certitudine eu) din cauza acestor comerturi cu linkuri.

  5. Nu am înţeles foarte multe din prescurtări, dar am înţeles că trebuie să ajung mai întâi pe la 1000 de vizitatori pe zi pe blogul meu. Am să mă silesc la aceasta apoi mă interesez în continuare :). Mulţam mult.

  6. 🙂 Toate? Eu nu sunt un specialist în asa ceva, nici măcar un amatator, mă gândeam că ar putea fi o răscruce, un început de drum. ÃŽnÅ£eleg totuÅŸi că nu este atât de simplu încât să faci un site sau un blog bun. Am să încep cu ABC-ul. Am pe cineva în familie despre care am înÅ£eles că se ocupă cu aÅŸa ceva, am să-l rog să-mi dea niÅŸte cursuri. MulÅ£am mult de ajutor. Acum ÅŸtiu ce am de făcut. Sper să ajung la măcar 1000 de euro pe zi 🙂 ÅŸi pe urmă să visez la statul lui Bill de Microsoft.

  7. Iti recomand sa analizezi dezvoltarea blog-ului PerezHilton.com, daca vrei sa vezi cel mai de succes blog din America.

    E bine de stiut de la inceput ca daca ai pus banii ca obiectiv principal… e foarte greu sa iti indeplinesti visul.

    Incearca sa te focalizezi pe un continut unic, de calitate si poate un pic „spicy” sau controversat pentru o intra in grafic si pentru a te mentine cat mai departe de Ox… si lasa banii pe planul secund ca un simplu rezultat evident al muncii depuse de tine.

    Mult Succes!

  8. MulÅ£umesc mult. Nu am plecat de la bani, cand mi-am facut un banal blog nici nu ÅŸtiam că se pot face bani cu el… dar dacă vin ÅŸi bani nu ar fi rău de loc să fie propriul patron.

  9. :)) Păi eu am aflat ce înseamnă cu adevărat un blog abia de o lună. De atunci mă chinuiesc să încropesc ÅŸi eu ceva interesant la 30 de cititori pe zi 🙂 Nu pot spune că sunt începător sau boboc sau cum se spune pe aici. Sunt un „novice de novice” :)) Am intrat aici in speranÅ£a că o să aflu niÅŸte modalităţi de editare a formatelor sau ceva generalităţi, niste hinturi despre cam ce se poate face cu un blog.
    Am plecat de la observaÅ£ia ca politica s-a trezit brusc că blogul este cool dar nici unul dintre politicieni nu au timp sa manevreze comentarii pe blogul lor. Åži atunci m-am gândit că poate este o meserie de animator de blogăr, cineva care moderează comentariile si alte mici „bucătarii”. Mi-ar fi surâs o mica chestie pe care să o fac de acasa sau de oriunde. Si asa stau destul de mult aiurea pe net. Oricum vroiam sa învăţ toate micile secrete pe blogul meu, să fac ÅŸcoală pe el. Åži apoi am văzut o chestie mică în ziar. Boomul blogurilor în România, 5000 de euro pe lună. Am făcut ÅŸi eu ca tot românul un ochi mare la o astfel de sumă. Asta e tot. Eu speram să fie ceva de genul am mulÅ£i vizitatori care văd o reclamă pe care o găzduiesc pe blog. Se pare însă că am fost naiv. Cam asta este. Am link pentru acest blog ÅŸi o să revin peste un an cu lecÅ£ia învăţată sa aflu amănunte. 🙂
    Mulţumesc frumos pentru bunăvoinţă, vă doresc tuturor numai succese.

  10. Bibliotecaru, continutul e cel mai important la un site. De la el pleaca tot. Si daca ai 30 de vizitatori n-are nimic. Sunt ok si cei 30. Si eu am cam la fel. Mai intai asigura-te ca pe site-ul respectiv ai continut interesant pentru o masa cat mai mare de useri. Si apoi te poti gandi la promovare, pentru ca cei care intra pe site ar trebui sa si revina. In cazul in care nu ai useri care sa revina va fi cam greu sa vezi un progres considerabil in cresterea traficului.

  11. Ai dreptate Aurel, continutul este rege.
    De fapt asa te-am gasit si te-am adaugat in Netvibes.

    Imi place foarte mult cum scrii. Doream sa iti propun colaborarea intr-un proiect insa nu gasesc o modalitate de contact.

    Poti sa imi dai un email?

    Multam fain.

  12. pai sa inteleg ca daca nu ai ceva linkuri catre tine nu vei avea trafic niciodata indiferent de calitatea siteului?

    1. Link-urile aduc trafic dar si ajuta la optimizarea SEO. Traficul se obtine in cea mai mare parte din promovare atat offline dar si online (review-uri, comunicate de presa, etc. care pot contine linkuri sau adresele respectivelor site-uri sub simpla forma de text). Si daca site-ul are continut suficient de interesant/important userul va copia adresa scrisa sub forma de text simplu si o va insera in bara de adresa pentru a accesa respectivul site.

  13. Multumesc mult pentru acest articol. Chiar daca un link de-al tau pe un site cu PR mare este util, eu raman la parerea ca, continutul e mult mai important.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *